STATUS UPDATED!
Assalamualaikum semua =)
QUEEN AISYAH: 2013

Tuesday, December 17, 2013

ZAMAN KANAK-KANAKKU BERSAMA MEREKA (1997-KINI )

ASSALAMUALAIKUM,SAYANGKU SEKALIAN,,,
milkysmile

Alhamdulillah,masih berpeluang untuk menghirup udara yang TERCEMAR kt Bintulu nih...hahahah..upsss..apa2 pun,masih bersyukur sbb masih berpeluang melihat wajah kesayangan hamba..my husben n my daughter...pagi-pagi aku dah bukak facebook...tiba-tiba hati terdetik nk tuka profile pic n cover photo...yeahh,,,,dh tukar pun...hihi....
eyh...eyh...macam cute jerr..macam cantikk jer....

ktek..ktek..ktek......AQ menaip jap...habiskan keja q dulu....lepastu beberapa puluh minit kemudiann......
Tadaaaaa.....Come back....kang bos tengok pulak....hehe...

aq punya la belek2 picture kt facebook...rindu pulak tengok wajah2 sahabat hamba...lama tak jumpa...apa kbr erkkk mereka kt sane...hurm...dah da "GEREK" x?? hahaha....plisss la syg...mun ada berita baik,inform jak..InShaAllah sya dtg...adeh2....mcm nk keluar jer aek mate nih...owhhh...plisss la...blh gak engkau nk trun tyme ni yer...hahha.."Sensitippp" sgt....mana tak...lps sekian lama...ni rya pertama kitorang jumpa ramai-ramai..."NO COUPLE" ok...single kottt...kot la sgt...enjoy sangat masa tu...aishh...rindu la ngan korang....dri zaman hingusan pulak tu...bila lagi ekk...kta bgumpul mcm ni...bes2 tau...kalu yg dh ada ank tu...ank kite plak jdi "geng"..ahahah...GEnk 4ever like us..


InshaAllah..hehehe...Jom....saya tengah tatap wajah diorang nih...satu persatu...
milkysmile Ini la SAHABAT SAYA...DARI TATAU BINTULU,,,,,erkkk..tak pernah dgr Tatau lgi...jom2...pi sini..korang tengok la Tatau camana....dh membangun tau...lagi2 sekolah saya dulu pun dh berubah...Sk. Tatau...tp tempat dia tak berubah...msh disitu gak...hehe...ini la teman sepermainan saya..ahahah....gaduh2 tue biasa la kan..kanak2 le katakan....dh besar...mane ade....kitorang kdg2 share2 tau....hahahah..I LOVE MY FRENSSS FOREVERRR....milkysmile


*SEMOGA HUBUNGAN PERSAHABATAN KITA KEKAL SELAMANYA...UNTILL THE END...SEMOGA ANDA SEMUA DIRAHMATI ALLAH...N BERJAYA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT...MANA DH JADI IBU,SELAMAT MENJALANI HIDUP SBG IBU & ISTERI YG BAIK,MANA DH JADI BAPAK,SEKAMAT MENJALANI HIDUP SBG SEORANG PEMIMPIN KELUARGA...N YG BAKAL2 TUE....SEMOGA SEMUANYA BERJALAN LANCAR...YG DH HABIS STUDY,TGH SMBG STUDY,DH NK SMBG STUDY TUE....WISH U GUD LUCK...HAAA....KEEP IN TOUCH MY FRENSS...
"AYAT ZAMN DLOK MAREK "STAY CUTE"".....Photobucket
TO : NURHAFIFA,NORHAIZUM,SALMAH,NORSAFFINA,DAYANG SURIANI,DAYANG NURASYURA,SHAHIR,RAMIZI,HASSAN,GERALDINE,FLORIA,NOWIE,ALICIA,MAGDELINE,KAROLINNY,
N YG X TERTAIP OLEHKUUU.....SAYANG KAMU.....OWHHH HOOOOO.....

Wednesday, May 29, 2013

MY BESTIE!! MY.MY TAYUNK!!MY FOREVER2 PREN!!TOP MELETOP!



Ahaha....namanya DAYANG QURRATUAINI BINTI AWANG MUSLIM!!!
kitorang kenal masa primary school lagi..masa tu darjah 6..AQ budak baru kt sekolah tu..Sekolah ape ekk?? Sk.Kampung Jepak,Bintulu...:)..kitorang knl masa sama join pertandingan Choral Speaking..Ahaa..plg aq tak lupe...aq menjerit kt dia..masa dia pg mengaji..punya la laju kayuh basikal..hahah...de bes moment!!

Kitorang trun sekolah same2,even klas x sma masa secondary school..tp kitorang tetap rapat...masuk fom 4,kitorang sama kelas..excited sgt..tp bru je bbrpa mggu,bru sekali bljar biologi..aq ditawarkan masuk ke SM Teknik Bintulu...Aloohaaa...Aq pergi dulu meninggalkan dia..tp dia menyusul sebulan selepas itu,kami sama kelas lagi..:)...seronoknya,kami ditempatkan di kelas yg sama...Setiap pagi,balik memg bersama..:)...rumah kitorang??dekat jer...boleh jerit lak tu..walaupun ada 3 langkah buah rumah..wah...besar gak Speaker suara kitorang ni..ahaahaa...:)...Kami sama2 melanjutkan pelajaran di Politeknik..walaupun kelas x sma,tp kami belajar dalam bidang yg sama..practical sma..sush senang dia ada disisi saya..Cuma,ada pada suatu masa yang x dijangka,ada krisis ckit..biasa la...dlam pershabatan ada pahit manisnya...tapi apa2 pun...dia tetap da besssss....nk tau tak?? Dia lah insan pertama saya bagitahu yang saya nk kahwin.....WOW...WOw..WoooWww...masa tu aq tgh driving moto...mjur la sahabat aq ni happyyy x terjatuh dr moto...kalu takk...naya aq tau.. x g kwen aq lak dia nanti...dia trus pikir positif...x tanya kenape...Dia suka sgt2....memang suka sgt2 bila tau aq kawen!! wahhh bes gilerr sahabat aq ni...bila dh gtau bnda baik,msti la hepyy kan....walaupun ada sesetengah kwan aq tnya ini,tnya itu,tnya ini,tnya itu,tnya ini...Aq tetap puaskan hati mereka...jwab je la...dh dtg seru aq nk kawen kan??ehehe..Trima kasih ye ain!!!! "KWU LA SATU2NYA KWAN AQ NOK SYUKKKK NGGA Q KAWEN,mujur x exsiden ta 2..
-,-..."...hahaha....trima ksih juak sbb bnyk nolang aq selama tok..:)...Sekarang kami dh sama2 kerja...walaupun x sma tempat kerja...Tapi kami tetap rapat seperti dahulu...contact2..biasa la kan....HP ,Fb la penghubung kami....mane ade guna Wechat,Line,Talk,Whatsaappp mcm sikalang..hihi..:)...

* imissyoudayangqurratuaini....kerjabaitbaitk..hihihi...

2 Tahun Berlalu, Kini Aq Kembali Update Blog!

Assalamualaikum,semua..:)....

Alhamdulillah...Aq masih bernafas hingga ke hari ini..:)...Masih mampu melihat keindahan di luar sana..Masih mampu mendengar..masih mampu berdiri...masih mampu bergerak...Masih mampu memikul tanggungjwab...:)

Wahhhh...2 tahun sudah berlalu...dlm masa 2 tahun macam2 telah terjadi..:)..2 tahun lalu,aq adalah anak kepada Ibu Bapa ku..di samping menjadi isteri kepada Suamiku...Suami??????? Ahaahahaa...cepat nya masa blalu!! AQ dh jdi isteri orang.."Orang" tu suami aq la...hehe..:)...dengan Siapa??? Dengan kekasih AQ dahulu...yg aq sayang sangat2..Alhamdulillah...majlis akad nikah berjalan dengan lancar..dan aq sah menjadi isteri kepada Mohamad Zulhazrieq pada 17 Jun 2011...Wowww....lepas aq practical lak tu...cepat kan? Kahwin muda...(^^,)...

Saat diijab kabul! Alhamdulillah...dengan sekali lafaz aq sah menjadi miliknya!!


Bersanding!!

Haaa...aq tak nak le letak bnyk sgt pic ni...Sekadar untuk tatapan mata..hihi..:)... Aq nk buktikan yang aq ni tak tipu korang..Aiseh..gurau je la...Btol2..Aq tak tipu..:)...Touching la jugak saat diijab kabul tu...spa tak cdih kn??tp hati ttp gembira~~ :)...

itu bab kawen2...Sekarang Aq bkak bab Anak2...AQ dh jdi ibu!! kelip2 jer mate...ank aq dh 1 tahun 3 bulan...hihi...Aq selamat melahirkan zuriat kami pada 07.02. 2012...mcm2 blaku masa tu...over due pulak tu...Masa due date..ada pulak doktor tu cakap..due aq 2 minggu lagi...ni ada silap ke ape ni...tu le cra manual ktakan...Cuba guna cra cggih..Scanning ler...walaupun doktor kate tmbh 2 mggu lagi due date..uwaaa...sedihnya tau..dh kite ni tak sbr...tp aq diberi pulak masa 1 minggu..kalau tak kluar2 jugak..kena thn le almtnya..Alhmdllh...masa kene thn tu...xda apa la sgt kn..cek itu,cek ini...ek2 blom bkak lagi....sabo je la...Bila mak bgi jer air selusuh..fuh2....Aq terus ada tnda....Mak aq tkut aq knk masuk pil bom mksdnya..hihi..Tkjut ada jugak..Neves ada jugak...lepas jer azan Asar..Aq terus pecah ketuban...Akhirnya..Aq melahirkan Anakanda q yg tercinta pada pukul 9.52 pm...seberat 3.09 kg...dan diberi nama SITI NUR ZULAIYQHA BINTI MOHAMAD ZULHAZRIEQ...

Anak Amma n Abah

*tahun 2011 aq adalah seorang pelajar dan seorang isteri...bila dh tau diri pregnen..ahaa...dugaan macam2 tau...mate2 tengok kita trun kls,pg kafe,pndgn org serong..sampai ada makcik kt kafe tu,mcm dengki je ngn kite..takpe..saya dh buktikan pon...saya habiskan diploma saya..walaupun cuti untuk 1 sem..hihi..aq tak kesah pon...tak ganggu org pun..Jnji aq bahagia...aq dh kwen!!
*tahun 2012 aq adalah seorang pelajar,seorang ibu,dan seorang isteri..pelajar lagi??ahaa...bln 7 aq msuk lagi smbg study...:)..dh habis berpantang kan.. rindu kt anak..mesti la...hjg minggu mesti balik..:)...I love Zulaiyqha..

Alhamdulillah..Aq mampu memikul tanggungjawab aq sbg pelajar,ibu dan isteri..:)..dan menghabiskan pengajian q di POliteknik Mukah Sarwak..tggu konvo lagi...Coming Soonnnnn!! Bln 9 ni..x sbar la...

Sekarang,aq seorang pekerja,isteri dan ibu~~ Aq masih bertenaga,masih mampu,masih larat..masih..masih...masih dan masih masih masih...mampu laaaa.....hihi...


*Alhamdulillah,aq punya sebuah "mini family"...Anugerah dan Rezeki yang tak terhingga dr Allah SWT..Aq bersyukur dengan kehadiran mereka yang menjadi pelengkap dlm hidupku....:)...